W imieniu Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Madrycie serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w Międzynarodowych Targach Owoców i Warzyw Fruit Attraction, które odbędą się w dniach w Madrycie. Stoisko wystawiennicze, jakim WPHI będzie dysponować podczas targów, będzie do dyspozycji polskich producentów owoców i warzyw w celu promowania własnych produktów oraz do odbycia spotkań biznesowych z zagranicznymi partnerami.
Targi Fruit Attraction, pomimo krótkiej, bo zaledwie trzyletniej tradycji, cieszą się już dużą popularnością wśród profesjonalistów z branży, o czym świadczy zwiększająca się z roku na rok liczba wystawców, których podczas zeszłorocznej edycji było ponad 1,2 tys. (wzrost o blisko 50% w stosunku do 2011r.).
Targi Fruit Attraction, zgromadziły w 2012 r. branżowych producentów, dystrybutorów, importerów i eksporterów z kilkunastu krajów, m.in. z Hiszpanii, Francji, Portugalii, Włoch, Brazylii, Meksyku i Argentyny. Na targach zaprezentowano liczne odmiany owoców i warzyw, jak również nowe i innowacyjne produkty, takie jak: purpurowe brokuły, różowe jabłka, owoc achacha, beznasienną paprykę, zielone pomidorki cherry i inne.
Fruit Attraction to również doskonała okazja do poznania nowinek i tendencji z sektora. Podczas Targów odbywają się bowiem specjalistyczne seminaria i prezentacje, takie jak, m.in.: Owocowa Fuzja, Forum Kartofli, Nowe Rynki Zbytu czy Produkcja Ekologiczna. Na szczególne wyróżnienie zasługują stoiska narodowe i regionalne, na których przeprowadzano degustację świeżych owoców i warzyw.
Pomimo wielkiego potencjału, jakim dysponują polscy producenci owoców i warzyw, na targach widoczny był brak polskich produktów, które w ocenie WPHI w Madrycie mogłyby wzbudzić spore zainteresowanie wśród konsumentów hiszpańskich, np.: truskawki, maliny, grzyby i orzechy. Swoje miejsce na rynku mogłyby znaleźć także polskie hity eksportowe, czyli jabłka, gruszki i owoce leśne.
O potencjalnym zainteresowaniu polskimi świeżymi owocami i warzywami mogą świadczyć ostatnie wyniki ankiet, jakie hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa przeprowadziło wśród hiszpańskich konsumentów. Zgodnie z nimi, w 2012 r. Hiszpanie wydali ogółem na żywność 100,7 mld euro i mimo tego, że oznaczało to 1,3%- spadek w porównaniu do 2011 r., na uwagę zasługuje fakt, że wydatki na produkty spożywane w domu wzrosły o 0,2%. Oznacza to, że Hiszpanie wydają mniej pieniędzy na jedzenie poza domem w porównaniu do wcześniejszych lat, przeznaczając je równocześnie na zakup towarów zaliczanych do tzw. świeżych, nieprzetworzonych wyrobów. W tej grupie czołowe miejsce zajmują świeże owoce i warzywa, które stanowią 42,7% spożywanej żywności w gospodarstwach domowych w Hiszpanii, a na ich zakup przeciętna rodzina hiszpańska wydaje 45% swojego budżetu, przeznaczonego na zakup produktów żywnościowych (warzywa i świeże ziemniaki stanowią 28,6% domowej konsumpcji). Ponadto warto zauważyć, że w 2012 r. odnotowano w Hiszpanii zwiększenie konsumpcji świeżych owoców o 2,7%. Miało to miejsce zwłaszcza wśród osób w podeszłym wieku, których wydatki na konsumpcję, przypadające na jedną osobę, są o 53,5% wyższe od średniej krajowej i stale rosną. Warto byłoby więc ten fakt wykorzystać w celu promocji polskich owoców i warzyw w Hiszpanii.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w targach, uprzejmie prosimy o kontakt z WPHI:
p. Aneta Sławińska
I Sekretarz w WPHI Madryt
Świat zmienia się na naszych oczach, także na płaszczyźnie ekonomii globalnej. Jak obecnie operować na rynku inwestycji walutowych rozważymy w czasie szkolenia z cyklu Śniadania Biznesowe z EEN – „W co warto inwestować w 2022 roku? Ryzyko walutowe dla MŚP”, które odbędzie się w formule stacjonarnej, w Toruniu, dn. 24 marca br. W czasie szkolenia istotne znaczenie mieć będzie komponent doradczy, dlatego też zapraszamy przede wszystkim przedsiębiorców, którzy mają doświadczenie na rynkach walutowych i zechcą podzielić się przykładami z codziennej […]
czytaj więcejZapraszamy na pierwsze tegoroczne szkolenie z cyklu Śniadania Biznesowe z EEN, pn. ABC cyfrowego eksportu w Internecie – od czego zacząć? Webinar powstaje we współpracy z Google, Polski Fundusz Rozwoju i OChK w ramach programu Firmy Jutra. Kiedy? Gdzie? 27 stycznia 2022 r., godz. 10.00 – 11.00 online – platforma MS Teams Webinar adresujemy do firm sektora MŚP, które: są na początku drogi do zdobycia zagranicznych klientów lub prowadzą sprzedaż na rynkach światowych, ale chcą to robić efektywniej. W trakcie […]
czytaj więcejToruńska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza przedsiębiorców sektora MŚP do udziału w szkoleniu online „System zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności HALAL w przemyśle spożywczym”, które odbędzie się w ramach cyklu „Wtorki z Eksportem” 7 grudnia br. Miejsce i czas szkolenia: online – platforma MS Teams, godz. 9.00 – 13.00 Termin szkolenia: 7 grudnia 2021 r. Webinar dotyczy zasad i utrzymania systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności, zwłaszcza certyfikacji HALAL. Szczegółowe zagadnienia: Bezpieczeństwo żywności w świetle norm prawnych; Systemy wewnętrzne kontroli zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności […]
czytaj więcejToruńska Agencja Rozwoju Regionalnego patronując wydarzeniu Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, zaprasza wraz z partnerami merytorycznymi – Kancelarią Radców Prawnych V4 Legal P. Szmolke sp.k. oraz Polsko-Słowacką Izbą Przemysłowo-Handlową do udziału w bezpłatnej konferencji online „EXPORT-ON! Polska – Słowacja”. Tematyka spotkania w całości poświęcona będzie rynkowi słowackiemu, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących aspektów prawnych i księgowych, prowadzenia własnej działalności w Słowacji czy transgranicznej sprzedaży. Wydarzenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności przedsiębiorcom prowadzącym swoją działalność gospodarczą na terenie Bydgoszczy oraz stowarzyszenia […]
czytaj więcejToruńska Agencji Rozwoju Regionalnego zaprasza przedsiębiorców sektora MŚP do udziału w szkoleniu online pn.: Roboty współpracujące – zastosowanie w przemyśle i bezpieczeństwo, które odbędzie się 29 listopada za pośrednictwem platformy MS Teams. Miejsce i czas szkolenia: online – platforma MS Teams 29 listopada 2021 r. godz. 10.00 -12.05 Webinar jest organizowany we współpracy z wiodącymi na rynku firmami ProCobot i Pilz Polska. Spotkanie rozpocznie wprowadzenie do tematyki Przemysłu 4.0 i projektu INforM – przedsięwzięcia dedykowanego cyfrowemu rozwojowi przedsiębiorstw produkcyjnych. Zaprezentujemy cyfrową […]
czytaj więcej